vineri, 19 decembrie 2008

Voodoo si magie neagra


In Haiti, vrajitoria este o practica frecventa, o realitate privita cu respect si cu teama. Nu numai populatia este atrasa de magia locala voodoo, ci si autoritatile,care tolereaaza nenumaratilor vrajitori si chiar ii viziteaza. Vracii sunt mai cautati decat medicii, iar ceremoniile voodoo atrag mii de oameni. In realitate, voodoo a devenit o religie si reprezinta credinta marii majoritati a negrilor din micuta republica.Potrivit sondajelor efectuate in 1988, 97% din populatie crede in voodoo.

"Voodoo" provine de la cuvantul "vodu", care semnifica, in Africa, actiunea spiritelor, duhurilor. Populat cu scavi adusi din aceasta regiune a Africii, Haiti a mostenit puterile oculte ale credintelor stravechi. Inca din vremurile sclavagismului, proprietarii de sclavi isi tradau negrii ca pe niste animale, dar se temeau de fortele lor magice. Un cunoscut etnograf care s-a ocupat cu voodoo, Alfred Metraux, scria in 1959: "Groaza pe care am intalnit-o la albii din Haiti se poate explica printr-un fel de razbunare a fostilor sclavi: asupriti timp de generatii,acestia si-au folosit puterile oculte pentru a-i infricosa pe fostii lor tirani. Teama care domnea pe toate plantatiile din Haiti era adanc intiparita in suflete: era groaza in fata puterii magice a Africii, care tulbura somnul stapanilor de sclavi."



Lumea a aflat despre fenomelele oculte legate de magia voodoo din cartea "Haiti or the black republic" ("Haiti sau republica neagra"), scrisa de fostul consul al Marii Britanii in Haiti, Spencer John.Acesta povesteste o multime de intamplari stranii la care a fost martor, inclusiv ceremonii voodoo in care se practicau sacrificii rituale si forme de canibalism.
Voodoo nu este practicat numai in Haiti. Fenomene asemanatoare de transa si posedare malefica au mai fost observate in Statele Unite ale Americii si chiar in Europa. Asta ca sa nu mai pomenim Africa, patria sa mama, unde este infiorator sub diferite alte nume.In America sunt cunoscute peste 30 de cazuri de persoane urmarite de autoritati pentru practici voodoo.
In Haiti, voodoo este un sistem religios, caracterizat prin venerarea strabunilor si a unui panteon urias, format din zeci de zei si duhuri.

RITUALURILE FUNERARE

Un punct cardinal al credintei voodoo o reprezinta existenta dubla a tuturor lucrurilor: exista o lume vizibila si una invizibila. Fiecare om are in el un suflet dublu, format din doua duhuri: primul se numeste Gros-bon-ange (ingerul mare si bun) si Ti-bon-ange (ingerul mic si bun).Gros-bon-ange este un duh ocrotitor, un fel de controlor al constiintei, care ne pazeste de rau si de minciuna; Ti-bon-ange reprezinta suma faptelor noastre , a experientei acumulate, cu fapte bune si rele. In clipa mortii, cele doua duhuri se mai odihnesc inca un an in apropierea trupului, sau dupa cum se numeste in traditia voodoo, "pe fundul apelor curgatoare".La sfarsitul acestui an, Gros-bon-ange paraseste aceasta lume, iar Ti-bon-ange trebuie invocat si pastrat pe langa casa decedatului.Ritualul se numeste "scoaterea de pe fundul apei".Duhul recuperat prin formule magice este pastrat intr-un vas din argila, numit "govi", vas care reproduce forma trupului uman. El inlocuieste "vasul din carne", in care duhul a salasluit o viata.Neideplinirea ritualului dupa un an de la deces este un lucru foarte grav.Familiile care uita sa indeplineasca aceasta obligatie fata de morti sunt lovite de nenorociri, printre care si bolile cele mai usoare.


Un comentariu:

Anonymous spunea...

Cum un puternic jucător de vrăji numit Dr. AJAYI m-a ajutat să-l aduc înapoi pe iubitul meu în 48 de ore. iubitul meu care s-a despărțit de mine din iunie anul trecut și toate eforturile mele de a-l recupera au fost în zadar. Îl iubesc atât de mult încât de fiecare dată când îl văd cu o altă fată, voi fi supărat. Așadar, într-o zi, am intrat pe internet când am văzut mărturia unei femei. Cum acest mare bărbat pe nume DR AJAYI a ajutat-o ​​să se împace cu soțul ei. Din fericire pentru mine, a renunțat la contactul doctorului AJAYI. Așa că am sunat rapid la numărul și i-am trimis un mesaj pe e-mail după aproximativ 2 ore, m-a sunat înapoi și mi-a răspuns la e-mail. I-am explicat totul și mi-a dat informații complete despre proces și măsurile care trebuie luate. El a spus că are nevoie de niște obiecte pentru a se ruga pentru mine, ceea ce am făcut. Am făcut tot posibilul să mă asigur că rugăciunile mele s-au terminat și, în 48 de ore, așa cum mă asigurase deja, iubitul meu a venit să mă roage să-mi cer iertare, acum mă iubește, prețuiește și promite că nu mă va mai părăsi niciodată . Mulțumită lui DR AJAYI, îi puteți trimite și un e-mail: drajayi1990@gmail.com sau WhatsApp sau VIBER: +2347084887094 și fiți siguri de soluție, deoarece el este pur și simplu cel mai bun pe care îl puteți găsi.